TV Miłosierdzie   Radio Miłosierdzie

„BOGATY W MIŁOSIERDZIU SWOIM BÓG” (por. Ef 2, 4) jest Tym, którego objawił nam Jezus Chrystus jako Ojca. Objawił nam Go zaś i ukazał w sobie — Jego Synu (por. J 1, 18; Hbr 1, 1 n.) – te słowa rozpoczynają encyklikę o Bożym Miłosierdziu „Dives in misericordia”, którą Jan Paweł II podpisał w Rzymie, u Św. Piotra, dnia 30 listopada 1980 roku, w pierwszą niedzielę Adwentu, w trzecim roku swojego pontyfikatu.

W tym roku mija 40 lat od tego wydarzenia i z tej okazji Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach zachęca do lektury tego dokumentu. W pierwszą niedzielę Adwentu – 29 listopada – w Bazylice Bożego Miłosierdzia będziemy wspominać to wydarzenie. Ale pragniemy się do niego wcześniej przygotować.

- W październiku zorganizowaliśmy w naszym Sanktuarium sympozjum poświęcone encyklice „Bóg bogaty w miłosierdzie”. Teraz chcemy ją przypomnieć czcicielom Bożego Miłosierdzia, nie tylko tym, którzy przychodzą do łagiewnickiego Wieczernika. Zachęcamy do czytania encykliki i nagrywania filmików z hasztagiem #OBożymMiłosierdziu, a następnie do wrzucania ich do internetu z oznaczeniem naszego Sanktuarium. Mamy nadzieję, że wiele osób włączy się w tę akcję, dzięki której encyklika św. Jana Pawła II w roku stulecia jego urodzin znów ożyje - mówi ks. Zbigniew Bielas, kustosz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia.

Na Facebooku zostało już utworzone specjalne wydarzenie.

Do włączenia - Sanktuarium w Łagiewnikach - zaprasza w sposób szczególny Sanktuaria Bożego Miłosierdzia, parafie pod wezwaniem Bożego Miłosierdzia oraz wszystkich czcicieli Bożego Miłosierdzia.

W Punkcie Informacyjnym przy Domu Duszpasterskim można nabywać ten papieski dokument. Zapraszamy do wspólnego czytania.


Losowy cytat
Maryja jest więc równocześnie Tą, która najpełniej zna tajemnicę Bożego miłosierdzia. Wie, ile ono kosztowało i wie, jak wielkie ono jest. W tym znaczeniu nazywamy Ją również Matką miłosierdzia — Matką Bożą miłosierdzia lub Matką Bożego miłosierdzia, a każdy z tych tytułów posiada swój głęboki sens teologiczny. Mówią one o tym szczególnym przysposobieniu Jej duszy, całej Jej osobowości do tego, aby widzieć poprzez zawiłe wydarzenia dziejów naprzód Izraela, a z kolei każdego człowieka i całej ludzkości, owo miłosierdzie, które z pokolenia na pokolenie (por. Łk 1, 50) staje się ich udziałem wedle odwiecznego zamierzenia Przenajświętszej Trójcy.